Rovecom zet zich in voor Hoogeveense Uitdaging

02 februari 2017

Hoogeveen – Rovecom is al vanaf het eerste uur betrokken bij de Hoogeveense Uitdaging.

Als Hoogeveens bedrijf met een groot hart voor maatschappelijk betrokken ondernemen, is deelname aan dit initiatief vanzelfsprekend. George de Roo, directeur van Rovecom vertelt waarom.
‘Precies twintig jaar geleden zijn wij met onze software voor rantsoenadvisering verhuisd van Arnhem naar Hoogeveen. Toentertijd omdat Hoogeveen mooi centraal lag en ook nog eens in de buurt van mijn woonplaats Diever’, vertelt De Roo.

‘Op dat moment waren wij nog niet op de hoogte van het rijke ondernemersklimaat dat Hoogeveen kent. Dat ondernemersklimaat heb ik in de loop van de tijd leren kennen door mijn deelname aan verschillende ondernemersverenigingen en serviceclubs.’

De Roo is oud-voorzitter van de CHO en oud vice-voorzitter van het HOC en is daarnaast lid van Rotary Hoogeveen. ‘Op het moment dat je je begeeft onder gelijkgestemden, onder mede-ondernemers, vergroot je enerzijds uiteraard je netwerk, anderzijds leer je heel veel over de manier van zakendoen in de regio. Zakendoen binnen het MKB geeft weer een heel ander dimensie dan binnen de agrarische sector, waar wij ons in de oorsprong van het bedrijf op hebben gefocust. Het is in het MKB vooral een kwestie van gunnen, naast het leveren van een goed product uiteraard.’

 

Betrokken Ondernemen

Binnen die twintig jaar dat De Roo zich onder de Hoogeveense ondernemers begeeft, ziet hij een verschuiving ontstaan. ‘Waar het tot tien jaar geleden vooral ging over hoe jij jouw onderneming tot een succes maakt, gaat het nu veel meer over wat jij met het succes van je onderneming voor een ander kunt doen. Het Maatschappelijk Betrokken Ondernemen is meer een onderdeel van het ondernemen geworden dan tien of twintig jaar terug. Dat is ook precies de reden waarom wij ons hebben verbonden aan de Hoogeveense Uitdaging. Samen werken aan het vergroten van de leefbaarheid in Hoogeveen, met de middelen die wij als bedrijf kunnen inzetten.’

Ervaring

De Hoogeveense Uitdaging bestaat uit een aantal teams, waarbij ieder team een specifieke taak heeft om deze Uitdaging tot een succes te maken. Het pr-team, waar Rovecom zitting in neemt, is verantwoordelijk voor alle communicatie en evenementen rondom de Hoogeveense Uitdaging. Kim de Jong is Merkstrateeg bij Rovecom en lid van het pr-team. ‘Toen wij werden benaderd voor de Hoogeveense Uitdaging, was het pr-team direct de plek om onze inzet te tonen. Op de marketingafdeling bij Rovecom krijgen we met grote regelmaat dezelfde issues te verwerken als we binnen het pr-team tegenkomen. Ik zet daarom graag mijn ervaring in om de Hoogeveense uitdaging op de kaart te zetten en tot een succes te maken.’

Investeren

Het succes van de Hoogeveense Uitdaging rust op de schouders van de Hoogeveense ondernemer. Een behoorlijke uitdaging, maar volgens De Roo en De Jong geen onmogelijke opdracht. ‘Het hebben van een groot netwerk en ervaring op bepaalde gebieden is een groot goed. Om dat te kunnen delen en daarbij een stukje tijd te kunnen investeren om de leefbaarheid van Hoogeveen te vergroten, is bijna vanzelfsprekend en voelt gewoon goed om te doen.’