Beursvloer
Vraag / Aanbod
Status: open

Hulp bij het vervangen van ons informatiesysteem

Omschrijving

 

Vanaf de doorstart van de Speel-o-Theek Hoogeveen in 2009 in het gebouw van de Noorderbrug is in de huurovereenkomst vastgelegd dat de Speel-O-Theek gebruik kan maken van het netwerk en hardware (2 computers en een netwerkserver) van de Noorderbrug. Ondertussen zijn we 8 jaar verder en de hardware is intussen hopeloos verouderd. De hardware loopt regelmatig vast en is niet meer te beschermen i.v.m. met oude Windows versies.

Bij de Noorderbrug hebben we dit al meerdere keren gemeld en zij hebben aangegeven dat wij de enige gebruikers zijn van het netwerk en de server en dat zij geen budget beschikbaar hebben voor vervanging hiervan. Daarbij komt dat het pand van de Noorderbrug te koop staat en het niet duidelijk is of de Noorderbrug in het pand blijft na een eventuele verkoop.

Wij vragen daarom de Hoogeveense Uitdaging om met ons mee te willen denken en een oplossing aan te dragen voor dit probleem, dat wij onderstaand als project hebben beschreven.

Project omschrijving.
Het project zou bestaan uit een drietal onderdelen: 1. Vervanging hardware; 2. Verplaatsen netwerk en 3. Overzetten van de software.
1. Hardware
We vragen geen super computers maar een upgrade van twee van onze computers welke gebruikt worden voor inname en uitgifte van ons speelgoed-bestand. Werkend onder Windows 7 of 10 is voldoende. Verder wordt een computer gebruikt om (eenvoudige) administratie uit te voeren in MS-Office. Voor de netwerkserver denken we aan een iets grotere computer met twee harde schijven welke ingericht moet gaan worden als netwerkserver met backup-mogelijkheden op de tweede harde schijf.

2. Netwerk
De bekabeling zou aangepast moeten worden en zodanig ingericht dat we niet meer afhankelijk zijn van hardware en netwerk van de Noorderbrug.

3. Uitleen-Software (eigendom van de Speel-O-Theek)
De software op de twee computers overzetten van de oude naar de nieuwe pc’s zodat deze weer compleet werkend is. We hebben twee licenties voor de speciale speelotheek software; echter zijn de schijven in de loop van de tijden verdwenen. Het opnieuw aanschaffen van deze software zal ca. € 650,- bedragen. Kosten die we binnen ons huidige budget niet beschikbaar hebben. Naast het installeren van een virusscanner zal ook de back-upsoftware aangepast moeten worden.

Algemeen.
Buiten het beschikbaar stellen van de hardware is het ons inziens ook een leuk ICT- leerproject.
Net even anders dan het standaard opbouwen van een compleet nieuw systeem.

Wat kunnen we zelf en wat kunnen we doen als tegenprestatie?
We kunnen assisteren bij het aanleggen van het netwerk “kabels leggen, monteren kabelgoten e.d.
We zorgen voor een afgesloten plaats voor de server en de benodigde elektra-voorzieningen, mede dank zij de kennis en inzet van onze eigen zgn. Doe-groep.

ICT ondersteuning over werking van de software en back-up programma’s is door onszelf te regelen.
De voorzitter heeft ruime ICT-ervaring en heeft de back-up programma’s zelf ontworpen.

We kunnen de organisaties en/of bedrijven die ons helpen bij het beschikbaar stellen van hardware en enige diensten een waardebon aanbieden om een jaar lang speelgoed te lenen voor hun evenementen, dan wel een gratis jaarabonnement beschikbaar stellen voor enkele medewerkers/sters. Nieuwe sponsoren worden toegevoegd op ons sponsorbord in de Speel-O-Theek. Tevens zal de Speel-O-Theek in het kader van dit project een pr-campagne opstarten door middel van pers- en facebookberichten en berichtgeving via onze website en Nieuwsbrieven aan abonnees en andere belangstellenden.

Wij verzoeken u vriendelijk onze vraag om hulp op korte termijn te willen behandelen. Een persoonlijk toelichting is uiteraard mogelijk.

Wij zijn nieuwsgierig naar uw reactie.
Met vriendelijke groet ,
Het bestuur van de Speel-O-Theek Hoogeveen

Reageren op vraag

Reageer hieronder op bovenstaande vraag.

 

Match informatie

Aanvraagdatum 15-07-2017
AanvragerStichting Speel-O-Theek Hoogeveen

Extra gegevens

Contactpersoon: Geu Sturing