Wist u dit al over de Hoogeveense Uitdaging?

Nieuwsbrief
Via deze nieuwsbrief houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en activiteiten.

Cijfers en weetjes Hoogeveense Uitdaging
De Hoogeveense Uitdaging is op 1 november 2015 van start gegaan met de doelstelling om in het eerste jaar 50 matches te sluiten. Naar aanleiding van deze doelstelling hieronder een aantal leuke cijfers en weetjes:

  • De matchgroep bestaat inmiddels uit 16 leden en komt normaal gesproken vier keer per jaar bij elkaar, maar er is in februari een extra bijeenkomst georganiseerd vanwege de vele aanvragen die via de website werden ingediend;
  • Er zijn inmiddels 47 matches gerealiseerd met een maatschappelijke waarde van € 11.955,00;
  • 35 bedrijven zijn inmiddels direct betrokken bij de Hoogeveense Uitdaging;
  • Er zijn veel contacten geweest met bedrijven en dit heeft geleid tot een nieuwe founder, namelijk: AREA Reiniging;
  • Het PR-team is op zoek naar versterking. Heb jij interesse? Stuur dan een mail naar: info@hoogeveenseuitdaging.nl.

Interview met ‘Hoogevener van het jaar’ Kim Stellingwerf
Kim is als fotograaf betrokken bij de Hoogeveense Uitdaging.

Kim, je werd onlangs verkozen tot ‘Hoogevener van het jaar’.
Wat heeft dat met je gedaan?

“Ik had dat echt niet zien aankomen… Voor mij persoonlijk heeft dat mijn zelfvertrouwen heel veel goed gedaan. Daarnaast heeft het mij zakelijk ook heel veel gebracht. Betere reclame kun je niet krijgen. En zo leuk, nog steeds wordt ik erop aangesproken, super leuk.”

Ben je een échte geboren en getogen Hoogevener?
“Nee, ik ben een echte trotse Fries. Maar via Assen kwam ik op mijn 16e in Hoogeveen. Sindsdien ben ik een trotse Hoogevener. We hebben hier in Hoogeveen alle faciliteiten en er is altijd heel veel te doen.” Lees meer >>


Waarom aangesloten?
Hermann Neumann, accountant bij de Jong & Laan en bestuurslid/penningmeester van de Hoogeveense Uitdaging vertelt waarom de Jong & Laan is aangesloten bij de Hoogeveense Uitdaging: “Wij doen als de Jong & Laan mee aan “De Uitdaging” omdat wij graag maatschappelijk betrokken willen zijn in Hoogeveen en omstreken. De Uitdaging geeft ons de mogelijkheid om een brugfunctie te vervullen tussen aan de ene kant maatschappelijk betrokken instellingen en hun soms lastig op te lossen problemen en aan de andere kant de ondernemers van Hoogeveen. De Jong & Laan draagt daartoe haar steentje bij door zitting te nemen in het bestuur en door deelname aan de Matchgroep.


Activiteiten 2016
De activiteiten die de Hoogeveense Uitdaging de komende tijd organiseert zijn:

  • 15 september:
    Workshop Goede Zaken
  • 10 oktober:
    Dag van de Duurzaamheid
  • 3 november:
    Het Matchevent

Save the date
Op 3 november vindt het Matchevent plaats. Dit wordt een evenement waarbij het matchen, dat normaal door de matchgroep wordt opgepakt, live plaatsvindt. Vraag en aanbod van bedrijven en organisaties worden ter plekke bij elkaar gebracht.
Bekijk het filmpje van de Beursvloer Assen om een idee te krijgen wat er dan gebeurt.


Matches: hoe wordt het ervaren

Op 12 mei hebben 111 medewerkers van KONE de handen uit de mouwen gestoken bij diverse organisaties/ instellingen in Nederland. KONE vindt Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen erg belangrijk en boden de medewerkers de mogelijkheid om een dag vrijwilligerswerk te doen. Acht medewerkers zijn in Hoogeveen aan de slag gegaan bij het Jannes van der Sleedenhuis, locatie Wolfsbos. Leuk zo’n match maar hoe wordt dat ervaren?

KONE heeft een evaluatie samengesteld en 93 van de 111 medewerkers hebben de evaluatie ingevuld en daaruit kwamen de volgende resultaten:

  • De helft van de medewerkers had reeds ervaring met vrijwilligerswerk en de andere helft niet;
  • De dag en  het vrijwilligerswerk krijgen als gemiddeld cijfer een 8.8;
  • 110 van de 111 medewerkers geven aan de volgende keer weer mee te doen met een vrijwilligersdag;
  • En 98% van de medewerkers vindt het een goed initiatief van de werkgever.

Ook de inwoners van het Jannes van der Sleedenhuis noemen de samenwerking zeer geslaagd en voor herhaling vatbaar. Kortom een mooie win-winsituatie.

Pin It on Pinterest

Share This